Passa al contingut principal

AMANIDA DE TARDOR


Vaig veure aquesta amanida al blog del kiwi blau i em va encantar la vaig fer més o menys igual però canviant alguna coseta i va quedar boníssima a més la vaig fer un dia que vam tenir amics a sopar com a entrant i al final ens barallavem pels pinyons ... si ja ho sé força patètic però divertidissim.
Sempre fem les amanides iguals i aquesta em va agradar perque per començar no porta enciam sino espinacs frescos i el toc de tardor li dónen uns bolets fets amb mimo .... té moltes possibilitats, com totes les amanides, però la vaig trobar molt original i el resultat fa "paxoca"


- 1 bossa d'espinacs frescos
- Formatge rulo de cabra
- All
- Pinyons
- 200 gr de bolets variats els que trobeu ara mateix
- 6 talls de bacon
- sciropo de módena
- oli
- sal maldon
- panses

Netejem els espinacs i els hi treiem el nervi i els tallem en quatre cada fulla.

Saltejem el bacon tallat a cintes en una paella sense oli i el deixem tendre.

En una paella fem els bolets juntament amb l'all talladet molt petit, que quedin una mica estofats, a foc baix un rajolí d'oli i que vagin deixant anar lentament l'aigua, serà el moment de salar-los i els anem fent molt poc a poc que es vagin estovant.
En una paella sense oli torrem els pinyons, esteu molt atents perque jo aquest cop els vaig fer dues vegades, es cremen en un tancar i obrir ulls i fa una ràbia ...

Agafem una plata i posem com a llit els espinacs tallats, a sobre els bolets calents, les tires de bacon fregides, els pinyons torradets junt amb les panses tallades i a sobre de tot el formatge de cabra. Aquest últim si és vol es pot posar al grill uns segons i s'estova.

Com a vinagreta jo vaig fer servir oli i sal maldon i a sobre de tot vaig fer unes ratlles amb el concentrat de vinagre de módena.

I ja està, ja ho veieu és super senzilla de fer, original i el toc calentet dels bolets i el bacon ara entra molt i molt bé.

Molt bon cap de setmana amics gastrónoms i a calentar forns !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Comentaris

Margarida ha dit…
Tens raó: sempre acostumem a fer les amanides de la mateixa manera! I jo, la primera!
Aquesta és una bona opció, i té de tot: verdura, llet i carn.
Ai, ai, mira que barallar-se pels pinyons.... si és que sou com criatures! Què pensaria la Carla???
Petons i bon cap de setmana!
Laura. ha dit…
Hay que rica!! yo hago una parecida, esta es mas completa, si el queso lo pones al micro cubierto de miel unos segundos, y luego lo incorporas todo a la ensalada, ya te mueres, pruebalo y veras que rico!

Besos!
Glòria ha dit…
Una amanida diferent molt adequada per tenir convidats, i perquè no s barallin pels pinyons, en posem un grapadet més i llestos!.
dolorss ha dit…
Que bona, aquesta la provaré , a casa faig bastants amanides tèbies i amanides de temporada... aquesta m’encanta.
petons
ANNAFS ha dit…
Una amanida que m' encnata, segur que la provo ben aviat.
ptns.
La cuina vermella ha dit…
Una súper amanida, és tan complerta que fa de primer i segon plat, oi? T'ha quedat molt i molt bé, de restaurant i dels cars!! molts petons guapa.
MAR ha dit…
Molt bon dia a tothom

Margarida: Ai calla calla que la Carla si ens veiés de quan en quan per un foradet .... ja ja ja ...

Laura: Mmmmm que rico me lo apunto el consejo del queso con la miel, le debe dar un toque dulzón riquisimo ! gràcias

Glória: Doncs si el proper cop posaré un bol amb pinyonets extres torradets ... i es que són boníssims !!!!!!!!!

Dolors: Doncs vinga animat que ja veuràs com us agradarà molt .

Anna: doncs igual que la Dolors a posar-s'hi que us agradarà

Cuina VErmella ... ohhhh gràcies gràcies, si que és super completa

`petonets a tots i gracies pels vostres comentaris.
Gemma ha dit…
La cominació despinacs tendres i formatge de cabra és deliciosa i ara que ja fa fresca les amanides tèbies vénen molt de gust...
El cullerot Festuc ha dit…
mmmm....que bona!!! No m'estranya que us barallessiu...jo en aquest cas pel formatge de cabra! :)
Petunets,
Eva.
Mercè ha dit…
Mar, aquesta és una amanida que fa temps que fem a casa... una de les preferides de ma germana! I nosaltres, a més a més, hi afegim prunes i orellanes tallades ben petites i saltejades juntament amb els pinyons.
Fantàstica!
Petons!

Entrades populars d'aquest blog

PIZZA CARLA

A casa ens agrada molt fer-nos les pizzes, començant per la masa i afegint els ingredients que cadascú prefereix. En el cas de la Carla també li feia la pizza nostre amb les cosetes que a ella li agraden, però arribat un punt ja no mastegava massa bé i li acabava donant nomès la part superior de la pizza sense la base, així que l'altre dia vaig pensar fer.li la pizza però en comptes de la base nostre, fent servir de base una llesca de pa bimbo sense crosta bén primeta, us explico com. El resultat fantàstic perque al ser més tovet es va menjar tota la pizza sense deixar res de res. Ingredients: 1 llesca de pa Bimbo sense crosta (no tinc comissió pot ser Panrico o de la fleca mateix) 1 tomàquet vermell 10 xampinyons petits Formatge semi Garcia Vaquero (idem que amb el pa de motlle no tinc comissió) Formatge rallat mozzarella Orenga Pernil dolç Vaig agafà el corró d'estirar les mases i vaig aplanar la llesca del pa de motlle fins quedar molt fineta, a sobre vaig rallar un tomaque

FILET DE VEDELLA/BOU AMB CEBETES I COMPOTA POMA

Avui us proposo un filet fet al forn, la peça es cuina sencera i queda francament boníssim. És molt senzill de fer, i entre la tendresa de la pròpia peça i la maceració que se li fa una estona abans queda deliciós, a casa quan som colla el fem sovint perquè porta molt poca feina i el resultat és francament molt bo. Personalment m'agrada més el filet de bou, però el podeu fer de vedella, el que si és important que us facin la peça sencera i ben neta de greix i vetes. La carn queda molt gustosa perquè es cou en els seus propis sucs i amb la maceració que li fem amb concentrat de carn de vaca i mostassa. Es pot acompanyar amb una de compota de poma i de cebes mini glacejades, però teniu infinitat d'alternatives possibles com mostasses, salses de fruits vermells, patates fetes al forn amb herbes aromàtiques, espàrrecs verds a la brasa .... Necessitarem: - 1 Filet de Bou o Vedella de més o menys 1 kg - 1 pot salsa de carn Bovril - Llard - Mostassa Maille Dijone - Compota Poma - Sal

Pinxitos de pasta fresca

pinxitos de pasta fresca   Cada cop que tinc convidats a casa em passo una bona estona pensant entrants originals que no hagi fet abans, d'altra banda si som colla també mires l'aspecte de poder tenir-los fets amb anticipació així et pots dedicar al plat més important del dia ... és a dir als teus convidats. Així doncs avui us presento uns pinxitos de pasta fresca molt i molt senzills de fer i que els podem tenir llestos en 15 minuts. Els podeu fer amb la pasta fresca farcida que us faci més gràcia. Ingredients Raviolis de carbassa, raviolis d'espinacs amb formatge fresc i de bolets. Tomàquet deshidratat i conservat en oli Boletes mini de mozzarella Salsa pesto Bastonets per enfilar els ingredients Primer de tot farem un bull a la pasta però la courem molt poc que quedi al dente, d'aquesta manera ens assegurem que quan els enfilem no se'ns trenquin. Agafem un bastonet i anem posant per ordre un trosset de tomàquet sec italià, una boleta de mozz